background

Thursday, January 31, 2013

Vinter



Jag har varit väldigt dålig på att blogga men nu kommer en novell istället :-D

Huset
Som ni har nog förstått så blir vi kvar i TX och nu håller vi på att bygga hus. Jag längtar så tills det är klart. Det ligger där vi bor nu men vi kommer flytta in på en liten återvändning gränd och vi kommer bara vara 4 hus på gatan. det är spännande att bygga men pga av regler i vårat område så är vi väldigt restricted om vad vi får göra och inte när det gäller både tomt och inredning. Lite synd men det kommer nog bli bra en vacker dag. Jag ÄLSKAR huset vi har valt och det skall bli så roligt. Förhoppningsvis så är det klart i April.

Företaget
Nu är jag ju klar med skolan och det känns bra att ha en universitet utbildning men jag kommer nog inte jobba på ett tag med det jag är utbildad till. Jag och en annan svensk tjej här, Sandra har startat ett företag som heter Sweedie Kids. Vi vet inte riktigt än vad det kommer bli av det men just nu så gör vi mössor och haklappar och det går över förväntan! Det är mest brist på tid som håller oss tillbaka. Vi har börjat importera tyger från nederländerna och Tyskland och bara det är ett projekt. Det är meningen att vi skall börja med kläder och vi intervjuat lite damer till att börja sy för oss så vi ser hur det blir. Kul men mycket jobb så klart.

Kajsa
Lill tjejen börjar bli stor. Hon är så himla rolig just nu. 2 år har varit min favorit med båda barnen dom är så himla roliga fast fortfarande bebis söta då. Kajsa opererade sina öron igen precis innan jul då hennes trumhinna har blivit förstörd pga av alla öroninflammationer så nu hoppas vi att hon slipper ha ont. Vi har haft 5 operationer på 2 år. Vi är jäkligt härdade nu tycker vi. Dock har vi aldrig haft magsjukan så det väger väl upp antar jag..peppar peppar!!
Kajsa går på dagis några timmar i veckan och hon är enda tjejen i gruppen så hon kommer nog bli härdad. Hon älskar ju verkligen Viggo över allt annat så hon försöker tydligen smita in i hans klassrum så fort hon kan. Hon är ganska blyg på dagis och när vi är ute bland folk men så fort hon blir varm i kläderna så är hon allt annat än blyg. Hon älskar att leka med dockor och så kan hon räkna till 10 på spanska vilket inte ens jag kan :-D. Hon är så himla gosig och jag vill stanna tiden. Väx inte mer unge!

Viggo
Han är en lite myskille/ bråkstake. Man vet aldrig vad man får. Ibland är han som den snällaste lugnaste killen och helt plötsligt vänder det och han gör riktigt dåliga saker som gör mamma väldigt arg. Han influreras väldigt lätt av andra så om vi är med nån lugn och snäll så är han lugn och snäll och är det nån som bråkar så bråkar Viggo med. Lite oroande för framtiden.
Han har börjat bli lite mer intresserad av att lära sig saker som man bör i hans ålder (vilket han inte varit innan). Nu gillar han böcker lite mer och ritar lite mer men det är fortfarande sport och springa som ligger högst på listan. Han kan dock räkna till 50 och kan alfabetet och lite sådant så det tycker jag är stort med tanke på hans ringa intresse :-D.
Han har fått sitt första jobb med. Vi har ju några gr blivit förfrågade av människor att han borde modella och så men jag har inte varit intresserad av det. Sen var det en större talang agentur som frågade oss om vi var intresserade att komma in för en intervju med Viggo och vi tänkte väl att vi kan testa och se om han tycker det är kul och vad det leder till. Han vart ivarjefall vald efter intervjun så nu har han en agentur som representerar honom. Vi tar det hela med en nypa salt. Vi får se om vi blir kallade till nåt roligt (agenturen har bla gjort jobb för Gap, coca cola, target, lite filmer osv). Det kostade oss inte nåt annat än tid och tycker inte Viggo att det är nåt kul när vi väl blir kallade till auditions så är inte det hela världen. Mamma hoppas dock på att nån trevlig Ryan Gosling film skall spelas in här och Ryans roll kanske behöver en son....

Annars är allt som vanligt....Vi umgås med grannar, går på gymmet, Dustin skall springa sitt första maraton om ett par veckor, jag är med barnen, jobbar, zumbar, yogar osv osv. Jag och barnen skall till sverige om en vecka. Min älskade fina morfar har tyvärr gått bort så jag vill hem och träffa familjen och då främst min mormor. Jag har haft väldigt tur som har haft mina far och morföräldrar i liv i 33 år! Lovar att inte vara borta så här länge igen.

No comments:

Post a Comment